Wan Hazel Home Wan Hazel award Wan Hazel link Wan Hazel ga Get This.
Pembuka kata...
Instagram

Followers

~SUSU~

KELAHIRAN bayi bermulanya detik indah kehidupan. Rumah tangga kita akn dilimpahi cahaya.(sonokknyeeee) Kehadiran si manja mengeratkan jalinan kasih suami isteri.(auuuuuuw lg bezz nie) Kini tanggungjawab kita menyempurnakan hidupnya. Menyusui bayi dgn susu sendiri permulaan paling bermakna. Segunung kebaikan dan ganjaran menanti bayi kita nanti tauuu.. Ganjaran bukan hanya untuk bayi malah diri kita gak.

Menyusu bayi dgn susu ibu langkah penting ke arah perkembangan dan pembesaran bayi yang sihat. Pengalaman unik ini telah dilalui wanita sejak permulaan zaman lagi. Ajaibnya kuasa Tuhan. Sebaik bayi dilahirkan proses pengeluaran susu juga bermula. Jangan sia-siakan kurniaan berharga ini. Susuilah bayi kita dengan penuh kasih sayang. Andai ini pengalaman pertama, timbalah ilmu dan dapatkan pengetahuan daripada mereka yang berpengalaman.

Susu ibu berperanan penting dalam tumbesaran anak. Khasiatnya besar. Mampu menjauhkan penyakit sekali gus menyihatkan anak. Banyak kajian dilakukan di serata dunia untuk membuktikan kelebihan susu ibu yang tidak dapat diperolehi daripada susu formula. Tuhan telah menentukan susu ibu untuk anak manusia. Malah Dia telah berpesan dalam firmanNya dalam surah AlBaqarah ayat 223, surah Luqman ayat 14 dan surah Ahqaaf ayat 15. Ketiga-tiga ayat dalam surah berlainan ini menyebut ibu hendaklah menyusukan anaknya selama dua tahun iaitu bagi mereka yang ingin menyempurnakan susuan. Agama Islam pula ada menggambarkan PEMBALASAN di hari akhirat bagi ibu-ibu yang enggan menyusu anak dengan sengaja "maka berdatanganlah ular menggigit kedua-dua belah buah dada wanita itu."



kwn2 ku

ngat yeeeeeeeeee

t dh kwin dh jdi isteri n dh bkerja n dh ade ankk

ngatlah tgjwb k

keje2 gakk

ank 2 wajib laa disusui okkkkkk

(kalu smpat bwk je ank g opis letak bwh meja hahahhahhaa)



mood sjak akhr2 niee... ke alm umah tgga je laaa

ade pape ke nanieeeee. hahahahha xd pape lah. sje2 suka2


waahhh!!nampak cam dah hilang stress ye lepas bace entri nie.

7 ur's comment:

Anonymous said...

klu bapaknye pun nak susu cmne ye..?haha

yana said...

hahaha..naseb la blog ni xmcm fb,ley like comment org..klu x,ak dh like status ikin 2..hahaha..*ad2 je la*

SURIANI ISMAIL said...

ikin>>rku idea n mmg rku akn wat t.. bru adil dan sksama. t ank ko nk susu seblah bayi n sblah lg bapaknyee. wowwwww lg nikmat tauuuu. hahahaha,

SURIANI ISMAIL said...

ikin>>rku idea n mmg rku akn wat t.. bru adil dan sksama. t ank ko nk susu seblah bayi n sblah lg bapaknyee. wowwwww lg nikmat tauuuu. hahahaha,

SURIANI ISMAIL said...

dyana>>amboi3..... hahahha dyana ikt laa petua pasti bhgia jee kuarga t tauu. hahahha. rku xsbr nk wat.

An-Nisa said...

haha bapak buat susu sndri dah la.

SURIANI ISMAIL said...

ala an-nisa nieee...xrmantik laaaa!!